fredag 6. januar 2017

Babykort og dagens "dagslysbilde" fra kalde nord

Viser i dag fram babykort jeg laget for noen år siden - men som jeg ikke har blogget om tidligere. Både den lille jenta og den lille gutten har fått småsøsken - så tida flyr virkelig avgårde!
Liker babyarkene fra Papirdesign så godt
 Strikkemønsteret passet godt til babygaven jeg hadde strikket til de nye verdensborgerne

På innsiden av kortet - med tekststempel fra Staz
Pebbels laget av mønsterarket

Baksiden av korten

Gammelt stempel tatt fram - og alfabet fra Memory Box




Baksida
Her i nord, feirer vi solas tilbakekomst. De siste årene har også årets mørkeste dag blitt feiret av byens mange barnehagebarn. Barna lager lyslykter som de går til Sentrum med og tenner - til glede for hele byens befolkning. Journalister lager flotte reportasjer - og barna og lysfesten blir behørlig omtalt. Jeg mener ideen kommer fra Tromsø, og har spredt seg her nord. Vakkert er det i allefall!
22. november om kvelden lyser det fortsatt i de fleste lyktene :)
Akkurat nå har vi det 20 grader varmere her i Alta - altså er vi nede på -6c. Nydelig lys et lite øyeblikk i dag, hvor sola snart melder sin ankomst. 
Sola varsler sin tilbakekomst - ikke lenge igjen nå
Med ønske om en fin helg når vi alle kommer så langt :)

Takk for at du tok turen innom

Klem, Lene Sofie

7 kommentarer:

  1. Det var et koselig gjensyn :) Flotte kort og sokkene under her var herlige og så mange da!
    Herlige bilder fra Alta, vi har minus 10 i dag. Jeg krysser fingrene for mildere vær......
    Ønsker deg et riktig godt nytt år!
    Klem fra Berit

    SvarSlett
  2. Fine babykort og helt praktfulle vinterbilder fra nord! Jeg gleder meg også til lysere dager og mer snø.

    Riktig god helg! Håper du får tid til å kose deg med bundingen!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  3. Fine kort og bilder utendørs! :)

    Må være deilig med skikkelig vinter. Det er "litt" kaldere i nord... Vi er vel på 7-8`C her på vestlandet. Mest grått og vått.

    Ha ei flott uke! :)

    SvarSlett
  4. Så flotte kort.
    Vi har ikke mørketid, men når sola kommer på huset er det veldig godt

    SvarSlett
  5. Jeg blir imponert over slike flotte kort! Nydelig. Så gøy å kunne gi bort kort man har laget selv!
    Jeg har bladd litt i bloggen din, og tenker at du nå kanskje er igang med broderi til drakten til din datters konfirmasjon. Det er en nydelig drakt, og jeg gleder meg til å kanskje få nærbilder av broderi når du har startet. Søljen til drakten var jo bare kjempefin!

    SvarSlett
  6. Post jest naprawdę świetny i bardzo miło jest czytać i uzyskiwać informacje.
    โกลเด้นสล็อต
    สูตรบาคาร่า
    gclub

    SvarSlett
  7. Earth Taken 2
    Earth Taken 2 is a zombie game in which you can fight weapons and zombies that are formed after dawn. The music playing in the background of the game will invite you to the world. Are you strong enough to deal with all the zombies? Good luck...


    Super Smash Flash 3
    You are in the new version of Super Smash Flash 3 Super Smash Flash 3 has also undergone a lot of changes in its game graphics. It was much more useful than previous versions. Super Smash Flash 3 offers you an opportunity to enjoy more in this version.

    G-Switch 2
    G-Switch 2 is an infinite ball that you can move over a character pipe that looks like a stick. You can navigate your character by pressing any key on the keyboard so you can advance the game. In order to continue to run, you have to go through the obstacles without any problems. Remember, this game has no end. Have fun...

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen kommentar hos meg - det setter jeg stor pris på